Lek. med. Adriana Kalicka-Owerska
podczas rezerwacji.

Adriana Kalicka-Owerska - ZnanyLekarz.pl

Akupunktura

Przy pomocy akupunktury można leczyć wiele schorzeń lub w sposób znaczący wspomagać siły organizmu. Polega ona na nakłuwaniu igłami określonych punktów, które mają działanie regulujące pracę narządów. Igły są jednorazowe, sterylne, bardzo cienkie (ból przy nakłuciu jest zatem dużo mniejszy niż podczas pobrania krwi - przypominający ukąszenie komara).

Akupunktura wywodzi się z chińskiej medycyny naturalnej. To metoda znana od tysięcy lat i mająca swych zwolenników także wśród lekarzy medycyny. Światowa Organizacja Zdrowia wymienia ponad 40 chorób, których leczenie można wspomagać właśnie poprzez stymulację ciała nakłuciami. Jest to metoda bodźcowa, w której efekty lecznicze przychodzą wskutek pobudzenia własnych mechanizmów obronnych organizmu. Aby okazała się skuteczna, wymagane jest przejście serii kilku-kilkunastu zabiegów w regularnych odstępach czasu. Według tradycji wschodnich akupunktura ma na celu zaprowadzenie równowagi energetycznej w organizmie, którego funkcjonowanie zaburzyła choroba.

W poważnych schorzeniach somatycznych akupunktura jest metodą uzupełniającą, nie jedyną!!, leczenie konwencjonalne. W takich sytuacjach korzystna byłaby współpraca z lekarzem prowadzącym pacjenta.

Przykłady schorzeń, których leczenie można wspomagać akupunkturą w moim gabinecie w Warszawie:

• Zaburzenia przemiany materii (w tym nadwaga)
  • Dolegliwości trawienne
  • Nadciśnienie tętnicze
  • Anemia
  • Niepłodność
  • Nawracające infekcje dróg oddechowych – zapalenie gardła, krtani, zapalenie oskrzeli
  • Zapalenie zatok
  • Wrzody żołądka, dwunastnicy
  • Bóle głowy (m.in. migreny)
  • Bóle kręgosłupa oraz stawów, także bóle mięśni
  • Sztywność mięśni
  • Astma
  • Cukrzyca
  • Zaburzenia endokrynne np. nadczynność lub niedoczynność tarczycy, zaburzenia miesiączkowania lub brak miesiączki
  • Zespół napięcia przedmiesiączkowego
  • Obrzęki
  • Zapalenie spojówek
  • Schorzenia układu moczowego w tym: infekcje dróg moczowych, bolesne oddawanie moczu, nietrzymanie moczu
  • Niedostateczna laktacja

Copyright © 2014. All right reserved.
Projekt: WEBPC-GROUP